Reklama : nabídka publikace

NAVIGACE
Zemědělství
Potravinářství
Informační zdroje
Věda a výzkum
Mapa serveru

VYHLEDÁVÁNÍ
Rozšířené hledání

UŽIVATELSKÝ PŘÍSTUP
  Uživatel:
  Heslo:
 registrovaný uživatel

ANONYMNÍ MAILINGLIST
  E-mail:

WEB INFORMACE



Sója může pomoci proti recidivě rakoviny prsu
Poslat článek emailem Vytisknout článek Článek : 99053 ; Vydáno : 8.3. 2010 ; Autor : Mgr. Jana Beránková
Konzumace sóji může mít pozitivní účinky pro ženy, které prodělaly rakovinu prsu.

Podle nového výzkumu může konzumace sójových bílkovin nebo sójových izoflavonoidů pomoci redukovat riziko smrti a recidivy ženám, které prodělaly rakovinu prsu (Publikováno v prosinci (9.12.) 2009 v „Journal of the American Association“.).
Tento objev je v rozporu s myšlenkou, že příjem sóji může zvýšit riziko rakoviny prsu nebo zhoršení stavu již diagnostikované nemoci, protože sója je známá jako fytoestrogen, který může působit v těle jako slabá forma estrogenu.
Autoři studie, vedení Xiao Ou Shu - profesorem medicíny  a epidemiologem rakoviny, ve Středisku medicíny Univerzity v Nashville (Tennesse, USA) objevili, že konzumace sóji redukovala množství přirozeně působícího estrogenu a působila podobným způsobem jako tamoxifen - lék, který pomáhá proti rakovině blokováním působení estrogenu v těle.
V této studii bylo zjištěno, že konzumace sóji zlepšuje další život pacientů bez ohledu na používání tamoxifenu. Naproti tomu užívání tamoxifenu zlepšilo další život pouze ženám, které málo nebo mírně konzumovaly sóju.
Tamoxifen nebyl spojen s dalším zlepšením života žen, které konzumovaly sóju nejvíce. A co je důležitější, ženy, které konzumovaly sóju nejvíce a nebraly tamoxifen, měly nižší riziko úmrtnosti a nižší poměr recidivy rakoviny než ženy, které měly nejmenší příjem sóji a užívaly tamoxifen. To naznačuje, že konzumace sóji a užívání tamoxifenu má možná srovnatelný účinek na rakovinu prsu.
Spojení konzumace sóji s úmrtností a recidivou rakoviny se zdá být lineární až do příjmu 11 g sójové bílkoviny denně, při vyšším příjmu sóji již žádné zlepšení mortality a recidivy rakoviny nebylo pozorováno. Z výsledků studie vyplývá, že  mírná konzumace sóji je bezpečná a potenciálně prospěšná pro ženy s rakovinou prsu.
Vědci upozornili, že bude potřeba více studií, které by zopakovaly tento objev a zjistily, zda prospěšnost konzumace sóji při prognóze rakoviny prsu je výsledkem působení izoflavonoidů nebo jiných složek sóji nebo je to výsledek kombinace účinků mnoha složek sóji.

Milling & Baking News 88, 2009, č. 21, s. 12
Objednávka kopie článku


APLIKACE
Knihkupectví Knihkupectví
Infopult Infopult
Terminologický slovník Terminologický slovník
Agronavigátor Set Agronavigátor Set
RSS Agronavigátor

KALENDÁŘ AKCÍ
Předchozí měsíc září 2010 Přístí měsíc
Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Dnešní akce :
4. polní den NAVOS FARM TECHNIC
Chovatelský den PRIM Chomutice
Energetické plodiny KWS 2010
Polní den kukuřice LG
Zelený svět
Ekologické pěstování ovocných dřevin
Agraria 2010 mezinárodní zemědělský veletrh
12. mezinárodní výstava Koně v akci - Království tradic
Krajská výstava ovcí a koz
Průhonické jiřinky

NAVŠTIVTE TAKÉ
Zobrazit předchozí počet záznamů : 9 Zobrazit následující
Nitrátová směrnice
Nitrátová směrnice
Standardy
Standardy
Technologické centrum AV – inovace a technologický transfer
Technologické centrum AV – inovace a technologický transfer
České sdružení pro biomasu
České sdružení pro biomasu
Kontrola podmíněnosti - Cross compliance
Kontrola podmíněnosti - Cross compliance
Provozovatel: MZLU Brno
Provozovatel: MZLU Brno
Informační přehledové studie ÚZEI-ZPK
Informační přehledové studie ÚZEI-ZPK
Vyzkoušené recepty online
Vyzkoušené recepty online
Obnovitelné zdroje energie
Obnovitelné zdroje energie


 Creative Commons License ÚZEI, www.agronavigator.cz